4 Kasım 2013 Pazartesi

Koltuk Kılıfı Yenileme

 Perşembe günü dayanamadım ve canım anneciğimin koltuklarına kılıf diktim. Bir gün içerisinde bitirme hırsı tabiki akşam uyuyamama neden oldu. Uzun süreli oturamıyorum.Neyse sabırla bitirdim sayılır sadece kol kısımlarına yapacağım kılıf ve kırlentleri kaldı. Sol resimdeki annemin mevcut kadife kahve tonlarındaki ömür tüketen kılıfları sağ taraftada kıt kanaat kumaş ile dikmiş olduğum kırık beyaz üzerine çiçekli ve düz kırık beyaz duck kumaşlar ile diktiğim kılıflar.

  Sırt kısmındaki kılıflar standart köşe kulak yapımı ile oluşturulmuş, alt minderlerde desenli kumaşın az olmasından dolayı sadece görünen yanlara denk getirilip alt kısımları düz kumaşlarla tamamlanan kılıflar. İlk başta uğraştırdı ama yapımı gayet kolay. İç kısımlarıda temiz dikiş ile tamamlandı aksi durumda kumaş çok fazlaca ip atmakta.
 Annemin koltukları babanemden kalma ortalama 30-40 yıllık koltuklar ben çok seviyorum hem görüntüsünü hemde kullanımını.  Kısmet olurda birde ahşap kısımları kırık beyaz ahşap boyası ile boyayabilrsek süper olur. Bu kılıflarla tam anlamı ile vintage havası yaratmak için teyzoşumun hediye ettiği tül ve keten katlamalı perdeleri kullandık.
Tabi daha bitmedi halı, danteller ve kılıflarda uygulandıktan sonra tam anlamı ile anneciğimin istediği tarzda bir dekor olacak inşallah. Bu arada salonun balkon kapı ve penceresinide söktürdük ve 180 cm'lik sürme pen yaptırdık. Kısmet olursa bitmiş hali ile eserlerimi sunacağım size.

Bu arada kılıflar desenli kumaş 4 metre olmak üzere metresini 7 tl ye Konyadan annem almıştı. Düz kumaşlarda benim koltuklardan artan. Yani ortalama 50 tl ye pırıl pırıl oldu anacığımın evi:))))

3 yorum:

suhuba dedi ki...

Bence çok hoş olmuş :)

arch.fikriye dedi ki...

Cok tesekkur ederim canim.

darkolivee dedi ki...

evet tam da kırık beyaza boyanırsa mükemmel olur diyecektim sen yazmışsın
ellerinize sağlık sağlıkla kullansın anneniz